Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

flag en

Knihy

Knižní tipy pro dospělé i dětské zvídavé čtenáře, kteří se do informatického myšlení chtějí zakousnout a začíst

books 1082942 1920

Podívej se pod okénko – Počítače a programování

Co je to počítač? Co je to programování? S čeho se počítač skládá a jak myslí? Jak počítači zadávat příkazy a jaké jsou jejich typy? Jaké jsou programovací jazyky a jak fungují? Jak se dá sestavit lepší program a jak se používá internet? Jaké jsou vlastně dějiny počítačů? Tato zábavná encyklopedická knížka pro děti s více než stovkou okének vám odpoví na nejrozmanitější otázky ze světa počítačů a programování. Stačí odklopit každé z více než stovku okének a zjistit, co se uvnitř počítače děje – od nejmenších součástek až po program, který počítači říká, co má dělat. Vše je vysvětleno jednoduchým a srozumitelným způsobem. Chcete se dozvědět něco o počítačích? Stačí jen otevřít tuto knihu! 
Zdroj.

Programuj

Rozpohybuj postavy po obrazovce, naprogramuj bludišťovou hru, připrav virtuální sendvič a nauč se vytvářet webové stránky. Zkrátka, vítej ve světě programování! Vítej ve světě programů, kódů a programování. Chceš se naučit programovat? Tato knížka tě provede krok za krokem základními principy programování. Dozvíš se, co jsou to cykly, proměnné a větvení programů. Své programátorské schopnosti budeš rozvíjet, až se nakonec naučíš vytvořit vlastní www stránky… A je toho mnohem víc! Spolehni se na přátelské roboty-pomocníky, kteří ti vše názorně vysvětlí. Nauč se kódovací jazyk Logo, vytvářej hry ve Scratchi, programuj projekty v Pythonu a vyzkoušej si jazyk HTML, včetně JavaScriptu, který tvé webové stránky oživí. 
Zdroj.

HELLO RUBY - dobrodružné programování

unnamed 4

Úžasný způsob, jak se dozvědět něco o počítačích, programování a technologiích. Určeno pro všechny zvídavé děti od 4 let a pro jejich zapálené rodiče. Poznejte Ruby — holčičku s velkou představivostí. V Rubyině světě je vše možné, když se na to zaměříte. Jakmile se Ruby vydá na své dobrodružství, děti se pomocí příběhu seznámí se základy programování. Díky cvičení v každé kapitole se dětští programátoři mohou těšit na to, až popustí uzdu své fantazie a pustí se do díla. Děti díky knize HELLO RUBY porozumí a vstřebají základy počítačové logiky tak, že budou moci stejně snadno tvůrčím způsobem vytvářet programy, jako když si hrají se stavebnicí nebo s LEGO kostičkami. 
S HELLO RUBY se děti naučí, jak rozkládat velké problémy na malé, vyhledávat vzory, vytvářet plány krok za krokem a myslet mimo zaběhnuté koleje.
„Programování je součástí gramotnosti 21. století a potřeba, aby lidé rozuměli základům programování je bezprostřední. Náš svět čím dál víc řídí software a  potřebujeme větší rozmanitost lidí, kteří ho vytvářejí.” Linda Liukas
Zdroj.

Jak se naučit programovat v 10 lekcích

Vítej ve světě programování. Tato kniha tě provede základy programování, navrhneš první programy v jazyce Scratch a vytvoříš vlastní webové stránky. Jdeme na to! Chceš se naučit programovat, ale nevíš, jak začít? Knížka tě provede světem programování – od jednoduchého psaní instrukcí pomocí kódu v programu Scratch až po naprogramování vlastní počítačové hry, a dokonce i návrhu vlastních webových stránek. Projdi všech 10 lekcí, získej 10 programátorských super schopností a staň se mistrem v kódování. 
Zdroj.

Algoritmy pro život. Jak využít počítačové algoritmy pro každodenní rozhodování. 

Bojujete často s nerozhodností a kladete si otázky jako: Čemu se mám v práci věnovat nejdřív? Bude lepší zaparkovat na prvním volném místě, nebo jet dál do centra? Kolik bytů mám projít před rozhodnutím o koupi? Půjdeme večer do restaurace, nebo se najíme doma? Najdu dvě stejné ponožky? Nejste sami. Jakkoliv to zní překvapivě, v běžném životě neustále řešíme obdobu nejtěžších problémů, jimiž se zabývají informatici. Od počítačů neočekáváme váhání, neefektivitu ani lítost nad špatným rozhodnutím – proč tedy nevyužít počítačových postupů pro optimalizaci našich každodenních rozhodnutí? V této důvtipné knize se mimo jiné dozvíte: Jaké algoritmy využíváme intuitivně a jaké bychom k nim měli přidat. Co stojí za to udělat a kdy to včas nechat být. Jakým způsobem dělit svou pozornost. Kolik chaosu se vyplatí akceptovat. Do jaké míry máme poznávat nové věci a užívat si ty ověřené.
Zdroj.

Hradla, volty, jednočipy. 

Publikace hradla, volty, jednočipy je určena pro zájemce o elektroniku, číslicovou techniku a vlastní stavbu zařízení pro Internet věcí. U čtenáře předpokládá běžné zkušenosti s počítačovou technikou. Znalost programování není nutná, i když ji v některých příkladech čtenář využije. Výklad pokrývá oblast od naprostých základů (napětí, proud, odpor, Ohmův zákon) přes základní elektronické součástky a řadu číslicových obvodů TTL (74xx) až po specializované součástky, jako jsou čidla, polovodičové paměti a jednočipové počítače.

Další knihy lze najít třeba na těchto stránkách.

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů