Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlsíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

Vyučujte v 21. století

Nové učebnice

Co to je informatické myšlení?Učitel a žák si hrají s Dashem

Informatické myšlení uplatňujeme při efektivním řešení problémů:

  • pečlivě formulujeme, v čem problém spočívá a čeho chceme dosáhnout.
  • hledáme a testujeme různé postupy řešení, z nichž pak vzhledem k okolnostem vybíráme ten nejvhodnější,
  • postupy se přitom snažíme tvořit tak, abychom je už nemuseli provádět sami.

Kdykoliv zadáváme práci tak přesně, abychom si mohli být jisti výsledkem, používáme informatické myšlení. 

Příklady využití IM v praxi

Více o IM

Co znamená jeho zavedení do škol pro učitele

  1. NÚV se chystá do konce roku 2019 zveřejnit upravené rámcové vzdělávací programy s novým pojetím informatiky. Od září 2021 se pak podle nich má učit ve školách. Dostanete prostor vést žáky ke strukturovanému přemýšlení a řešení problémů.
  2. Revidované RVP a doprovodné materiály pomohou výuku např. programování účelně zacílit ku prospěchu všech žáků a pomohou zajistit návaznost mezi jednotlivými stupni škol. Zejména začínajícím učitelům pomohou výukové materiály, školení a komunitní podpora, které formulacím z RVP dají konkrétní náplň a náměty, jak výuku vést.
  3. Pro hladký přechod se lze připravovat už nyní. Veřejně dostupné jsou jak pracovní verze části revidovaného RVP, tak i podpůrné vzdělávací materiály. Prostudujte si, jak učit nově informatiku i v rámci stávajících RVP

 

Přečtěte si více o rozvoji informatického myšlení ve školní výuce v často kladených dotazech.

Proč je informatické myšlení pro děti tak důležité?

  • Naučí se tvořit řešení, která vhodně zkombinují možnosti a schopnosti lidí a strojů.
  • Porozumí fungování světa kolem sebe a budou se tak moci podílet na jeho vývoji.
  • Kromě využití technologií se je naučí také vytvářet.
  • Získají vytrvalost a sebejistotu v nejasně zadaných, komplexních a jinak nepříjemných situacích.

Informatické myšlení nemá dostatečný prostor

Změňme to

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů