Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

flag en

Pro školy

Jak se mohu připravit

Co to je informatické myšlení?Učitel a žák si hrají s Dashem

 

Informatické myšlení uplatňujeme při efektivním řešení problémů:

  • pečlivě formulujeme, v čem problém spočívá a čeho chceme dosáhnout.
  • hledáme a testujeme různé postupy řešení, z nichž pak vzhledem k okolnostem vybíráme ten nejvhodnější,
  • postupy se přitom snažíme tvořit tak, abychom je už nemuseli provádět sami.

Kdykoliv zadáváme práci tak přesně, abychom si mohli být jisti výsledkem, používáme informatické myšlení. 

Příklady využití IM v praxi

Více o IM

Co znamená jeho zavedení do výuky pro školy

  1. NÚV se chystá do konce roku 2019 zveřejnit upravené rámcové vzdělávací programy s novým pojetím informatiky. Od září 2021 se pak podle nich má učit ve školách. Bude tedy potřeba upravit školní vzdělávací plán ve prospěch informatiky (časové dotace i obsah).
  2. Již nyní je možné cíleně a průběžně vzdělávat, podporovat a připravovat své učitele na I. i II. stupni. Inspirovat se od ostatních u nás i ve světě. Zejména začínajícím učitelům pomohou výukové materiály, školení a komunitní podpora, které formulacím z RVP dají konkrétní náplň a náměty, jak výuku vést.
  3. Začít postupně budovat potřebnou infrastrukturu a pořídit odpovídající vybavení.

 

Přečtěte si více o rozvoji informatického myšlení ve školní výuce v často kladených dotazech.

Proč je informatické myšlení pro školy tak důležité?

  • Zařadí se mezi ostatní školy (země) světa, které se již aktivně a dlouhodobě rozvoji a podpoře informatického myšlení ve svých vzdělávacích systémech věnují.
  • Začnou aktivně pracovat na zmírnění nerovnosti, kterou náš současný již překonaný přístup v této oblasti působí.
  • Všichni aktéři vzdělávacího procesu (zejména žáci a učitelé) dostanou možnost získat a osvojit si potřebné kompetence pro život v 21. století.
  • Nastaly a dále přicházejí změny v reálném i digitálním světě. Pokud v něm budeme chtít nadále uspět, rozumět mu a ovlivňovat ho, bez informatického myšlení se neobejdeme.

 

 

Informatické myšlení nemá dostatečný prostor

Změňme to

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů