Pilotování vznikajících učebnic
Vzdělávací materiály pro VŠ
Učebnice a vzdělávací materiály pro školy
Tyto učebnice vznikly v rámci projektu PRIM učiteli vysokých, středních a základních škol. Byly po dva a půl roku ve třech fázích ověřovány na desítkách škol se zpětnou vazbou od učitelů k autorům, kteří podle zkušeností z ověřování učebnice upravovali.
Učebnice ukazují, jak učit určitou oblast informatiky a přitom u žáků rozvíjet informatické myšlení. Ukazují, jak naplnit vzdělávacím obsahem výuku, aby vyhovovala novým RVP. Učitel se může rozhodnout podle těchto materiálů realizovat celou svoji výuku, nebo si vybrat některé oblasti a svoji výuku jimi doplnit.
K materiálům z oblasti robotiky je třeba dokoupit odpovídající hardware. Ostatní materiály nevyžadují žádné další náklady (kromě školních počítačů a
u některých připojení na Internet). Učebnice lze zdarma stáhnout nebo je spustit online.
Každá učebnice se skládá ze žákovských listů, z metodických listů pro učitele a případně z dalších pomůcek, jako pracovních souborů, návodů ke konstrukci apod. Základní součástí jsou metodické listy pro učitele, v nichž jsou kromě cílů a řešení úloh popsáno, jak danou pasáž učit a na co si dát pozor. Žákovské materiály představují především zadání úloh nebo projektů a pracovní soubory, které si žáci otevřou a pracují s nimi. Každá učebnice obsahuje úvodní pasáž, která vysvětluje, jak se v materiálu orientovat, jak podle něj vést výuku a co si na ni připravit, nainstalovat apod.
Rozcestník učebnic
Tabulka znázorňuje pokrytí jednotlivých ročníků školní docházky našimi učebnicemi.
Každý řádek představuje jednu učebnici nebo vzdělávací materiál. Ve sloupcích jsou jednotlivé roky školní docházky.
Sytější podbarvení ukazuje, pro které ročníky je učebnice určena. Světlejší podbarvení znamená, že pro tento věk žáka je možno učebnici též použít s tím, že je na učiteli, aby případně provedl výběr nebo vlastní úpravy.
Kliknutím na odkaz přejdete na stránku konkrétní učebnice s možností jejího stáhnutí nebo přímého přístupu k online materiálům.
MŠ | ZŠ / 1. stupeň | ZŠ / 2. stupeň | SŠ | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 1 | 2 | 3 | 4 | ||
Programování a algoritmizace | Tomáš | |||||||||||||
Robotické hračky Bee-bot | ||||||||||||||
Scratch 1. st. | ||||||||||||||
Scratch 2. st. | ||||||||||||||
Scratch 2. st. (pokročilí) | ||||||||||||||
Python | ||||||||||||||
Informatika (ostatní témata) | Základy informatiky 1. st. | |||||||||||||
Základy informatiky 2. st. | ||||||||||||||
Práce s daty | ||||||||||||||
Základy informatiky SŠ | ||||||||||||||
Základy robotiky | LEGO WeDo | |||||||||||||
LEGO Mindstorms | ||||||||||||||
Micro:bit s Pythonem | ||||||||||||||
Arduino |