Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

flag en

Nabízíme k vyzkoušení pár "unplugged" úloh: 

Vánoční šipkovaná

Připravili jsme pro Vás 3 kódovací hry, které si interaktivním způsobem mohou zahrát nejen děti. Seznámí Vás s kódováním bez použití počítače. Postup: Vytiskněte si jednu z herních sad. Hry tvoří herní plány a karty (postavy, objekty a směrové šipky), které si můžete vystřihnout. Při hře můžete měnit a umisťovat proměnné pokaždé na jiné místo a tak hrát zase úplně novou hru. Po rozmístění objektů na volná místa, si můžete zahrát několika způsoby, kde jsou objekty překážkami v pohybu a / nebo je třeba je posbírat. Vaše šipky jsou vaše směrové karty, pomocí nich píšete kód pro vyřešení úkolu. Jsou to šipky (ze šišek) vlevo, vpravo a rovně/zpět.  

pdfiMysleni_vanocni hra schemata.pdf

pdfAlgoritmické hry - návod

 

Silvestrovské pixely 

Připravili jsme si pro vás na letošního SILVESTRA jednu aktivitu bez počítače. Přemýšleli jste někdy, jak si vlastně počítače ukládají obrázky? Jedním ze způsobů je ten, při kterém se využívají pro jednotlivé barevné body (tzv. pixely) čísla. Počítač i váš fotoaparát si obraz který vyfotíte, rozloží do malých čtverců, které se nazývají právě pixely. Ty dohromady tvoří barevnou mřížku. V této mřížce se pak místo barvy použije číslo, které udává barvu každého pixelu. Pokuste se obarvit* náš původní obrázek než udeří půlnoc :)

pdfZadání úkolu

 

 

 

 

 

 

%MCEPASTEBIN%

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů