Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlsíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

Sada výukových materiálů Edukační robotika s LEGO® WeDo 2.0 pro 1. stupeň ZŠ je zaměřena na podporu realizace aktivit v oblasti edukační robotiky ve 3. až 5. ročníku základní školy. Obsahuje pět návazných výukových aktivit s využitím robotické stavebnice LEGO® WeDo 2.0, pracovní listy pro žáky, metodické pokyny pro učitele a návody ke konstrukcím jednotlivých navržených aktivit. Výuka nevyžaduje žádné předchozí znalosti programování.

Oblast:
robotika
Stupeň školy:
1. stupeň ZŠ
Autor:
PhDr. Josef Procházka, Ph.D.; PhDr. Jakub Lapeš; PhDr. Daniel Tocháček

stáhnout učebnici

Jednotlivé aktivity jsou primárně zaměřeny na rozvoj algoritmického myšlení (algorithmic thinking and programming skills) s využitím výchozího grafického prostředí WeDo 2.0. Metodická část sady výukových materiálů akcentuje principy konstruktivismu, konstrukcionismu, projektové metody výuky a ve značné míře je věnován prostor tvůrčím projektům a praktickým aktivitám v oblasti návrhu a modifikace algoritmu i práce s robotickou stavebnicí.

Součástí metodiky je zároveň nezbytný technický popis práce s robotickou sadou a praktická doporučení vycházející ze zkušeností učitelů s výukou robotiky ve školách.

Obsah

Úvod 

  1. Příprava výuky robotiky s WeDo 2.0 ve škole
    • Parametry prostředí pro výuku 
    • Příprava robotických sad a softwaru 
    • Příprava učitele na výuku robotiky 
  2. Koncepce výuky robotiky 
    • Rámcové fáze výuky 
    • Prováděcí fáze výuky
    • Aktivity pro práci s WeDo 2.0 
  3. AKTIVITA 1 - Jednoduchý robot
    • Načasování aktivity 
    • Plánování aktivity 
    • Konstrukce jednoduchého robota 
    • Spuštění programu a ovládání barvy
    • Objevování dalších programových bloků 
    • Prezentace a porovnání robotů 
  4. AKTIVITA 2 – Ventilátor
    • Načasování activity
    • Představení tématu aktivity 
    • Konstrukce ventilátoru

    • Základní ovládání motoru

    • Další využití ventilátoru - nápady 
    • Prezentace 
  5. AKTIVITA 3 - Kolotoč 
    • Načasování aktivity 
    • Plánování 
    • Sestavení kolotoče 
    • Programování kolotoče 
    • Modifikace kolotoče - rozšířené zadání 
    • Prezentace 
  6. AKTIVITA 4 - Nákladní výtah 
    • Načasování aktivity 
    • Představení funkce výtahu 
    • Konstrukce výtahu 
    • Programování pohybu výtahu 
    • Rozšíření o jízdu po jednotlivých patrech 
    • Prezentace a porovnání řešení 
  7. AKTIVITA 5 - Závora 
    • Načasování aktivity 
    • Představení funkce závory 
    • Konstrukce závory  
    • Programování pohybu závory 
    • Ovládání závory pomocí senzoru vzdálenosti
    • Prezentace a porovnání řešení programů a konstrukcí 
  8. Opakování, procvičování
  9. Závěr 
  10. Přílohy 
    • Návody na sestavení použitých konstrukcí 
    • Pracovní listy pro žáky 
    • Případné možné odpovědi na zvídavé dotazy žáků “Co je to...?” 
    • Práce se senzorem náklonu 
  11. Informační zdroje 

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů