Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlsíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

Učebnice využívá oblíbené robotické stavebnice LEGO Mindstorms k rozvoji informatického myšlení žáků 7. až 9. tříd základní školy. Obsahuje úlohy zaměřené na detekci a řešení problémů a jeho zápis v grafickém programovacím prostředí. Pro výuku je vyžadovaná robotická stavebnice LEGO MINDSTORMS Education EV3 (volitelně rozšířená o napájecí adaptér) včetně stejnojmenného zdarma dostupného softwaru. Zkušenosti s programovacím jazykem (např. Scratch) jsou doporučeny, nejsou však vyžadovány. V tomto případě je však nutno počítat s pomalejší prací žáků.

Vzdělávací materiál

Oblast:
robotika
Stupeň školy:
2. stupeň ZŠ
Autor:
Tomáš Jakeš, Jan Baťko, Petr Simbartl

Díky postupnému řešení úloh různých obtížností se v žácích upevňuje sebedůvěra ve schopnosti řešit vyvstalé problémy. Aby k tomuto efektu docházelo, je potřeba žákům na bádání poskytnout dostatečný čas.

Učebnice obsahuje celkem 11 výukových aktivit s využitím robotické stavebnice LEGO® Mindstorms EV3 ve verzi Education. Aktivity obsahují návody na konstrukci robotů a odděleně i metodické pokyny pro učitele.

Obsah

  1. Stavíme pojízdného robota
  2. Oživení pojízdného robota
  3. Robot ve městě
  4. Práce se zvukem a displejem
  5. Mixér
  6. Závora
  7. Automatická závora
  8. Detekce překážky – tempomat
  9. Inteligentní robot
  10. Parkovací asistent
  11. Hra

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová.