Algoritmizace s využitím robotických hraček pro děti do 8 let
Publikace představuje ucelený soubor metodicky zpracovaných námětů a postupů, které vedou k rozvoji informatického myšlení. Výuka nevyžaduje žádné předchozí znalosti programování.
Materiály se zaměřují na rozvoj prostorového vnímání, které umožňuje chápat vztahy mezi jednotlivými předměty nebo předměty a námi, je důležité pro rozvoj matematických schopností. S tím souvisí i zrakové vnímání. Dále je kladen důraz na rozvoj vnímání času, kde tato dovednost umožňuje chápání souvislostí různých dějů a procesů.
Uvedené dovednosti a schopnosti pak tvoří nedílnou součást informatického myšlení dětí. Jako základní pomůcka pro rozvoj dovedností a informatického myšlení byla zvolena robotická hračka.
Náměty na práci s touto hračkou tvoří základ publikace a jsou řazeny podle obtížnosti, dají se však využít jednotlivě podle toho, jak dítě zvládne aktivity. Součástí publikace jsou i další materiály, které podporují rozvoj zrakového vnímání, prostorového vnímání, vnímání času a rozvoj řečových dovedností.
Obsah
1 Činnosti v běžném životě
1. 1 Popis činností
1. 2 Činnosti jako posloupnost kroků
1. 3 Předmatematické představy v předškolním věku
2 Posloupnosti a algoritmy
2. 1 Základní pravidla a postup při podpoře a rozvoji algoritmického myšlení
2. 2 Rozklad
2. 3 Vzory
3 Robotická hračka
3. 1 Pedagogicko-psychologické souvislosti
3. 2 Ovládání
3. 3 Aktivity
Samostatný soubor Pracovní listy a pomocné materiály k aktivitám