Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

flag en

Základy-informatiky-pro-1.-stupeň-základní-školy---big.jpg

Materiál je určen primárně učiteli, obsahuje totiž kromě zadání také metodické poznámky, doporučení a řešení. Jednotlivé aktivity byly vytvářeny především pro žákyně a žáky 5. ročníku základní školy. Výuka nevyžaduje žádné předchozí znalosti programování a ani počítačové vybavení. Je inspirována tzv. unplugged CS, tedy výukou informatiky bez počítačů.

Oblast:
informatika
Stupeň školy:
1. stupeň ZŠ
Autor:
Mgr. Jan Berki, Ph.D.; Ing. Jindra Drábková, Ph.D.

stáhnout učebnici

stáhnout pracovní listy

Aktivity jsou poskládány tak, aby na sebe navazovaly. Také se snažíme o stupňování obtížnosti úloh v jednotlivých kapitolách. Aktivity jsou však vytvářeny tak, aby je bylo možné použít i samostatně. Jednotlivá témata (viz obsah) zahrnují sadu úloh, nad kterými budou žáci moci diskutovat a které povedou k základním informatickým pojmům.

Nejde nám ale o přesné definice pojmů. Naším cílem je zprostředkovat žákům zážitek, prožitek či zkušenost s tím kterým pojmem a jeho principy. Pracujeme s principem zvídavých otázek, nalézání odpovědí a ukázkovou aktivitou. V metodických poznámkách nalezne učitel i jednoduché vysvětlení podstaty „očekávané“ žákovské odpovědi (nejde však o výklad pojmu). Za každou tematickou sekci jsme přidali jednak úlohy pro ověření kompetencí, jednak ukázku úloh z Bobříka informatiky, které se daného tématu týkají.

Obsah

  • Kódování informací
  • Kódování textu a obrázku
  • Obrázkové modely
  • Systémy kolem nás
  • Digitální technologie doma a ve škole

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů