Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlsíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

Učebnice je určena pro 7., případně 8. ročník ZŠ (sekundu, příp. tercii osmiletého gymnázia). Programování je pro děti především ovládání nějaké postavičky, která vykonává naše příkazy. Prostředí Scratchi tuto ideu splňuje, navíc díky blokové struktuře příkazů poskytuje rychlý počáteční pokrok a zamezuje syntaktickým chybám. Výuka nevyžaduje žádné předchozí znalosti programování.

Vzdělávací materiál

Oblast:
programování
Stupeň školy:
2. stupeň ZŠ
Autor:
doc. PaedDr. Jiří Vaníček, Ph.D.; RNDr. Ingrid Nagyová, PhD.; doc. PaedDr. Monika Tomcsányiová, PhD.

Autoři vnímají programování jako hřiště, na němž se děti učí vytvářet postupy, zapisovat je v jazyce srozumitelném počítači, řešit problémy pomocí algoritmu, naučit se číst počítačový kód a rozumět mu, vytvářet řešení a hledat v nich chyby. Žáci by si ale učení měli především dobře užít, objevovat, spolupracovat a v neposlední řadě porozumět tomu, jak počítače fungují.

Tato učebnice (přesněji sada vzdělávacích materiálů) nabízí pestrou paletu situací, v nichž žáci ovládáním postav kreslí obrázky, razítkují z písmen slova, nechávají postavy tancovat, vést rozhovor, sehrát scénku nebo naprogramují jednoduchou počítačovou hru. Každá aktivita má nějaký efekt. Učebnice umožňuje individuální tempo žáků a podporuje práci ve dvojici.

Vedle žákovských listů a souborů s jednotlivými aktivitami je k dispozici bohatá metodika pro učitele s výsledky úloh a radami, jak vést výuku a jak zvládnout obtížné situace. Úlohami lze postupovat individuálním tempem. Pro výuku rozvrženou na 32 hodin nabízí učebnice dostatek práce i pro velmi rychlé žáky. V učebnici je rozlišeno základní učivo, které naplní požadavky RVP, a rozšiřující učivo pro bystré žáky nebo studenty gymnázia.
---

Kapitoly

1.Úvod do programování, vytvoření scénáře
2. Opakování bloků
3. Vlastní bloky
4. Opakování s podmínkou
5. Myš a klávesnice
6. Posílání zpráv
7. Rozhodování
8. Souřadnice
9. Parametry
10. Proměnné

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů