Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlsíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

flag en

Loňský rok proběhla soutěž pro pedagogy DIDA - IT, ve které učitelé prezentovali vlastní inovační vzdělávací materiál rozvíjející informatické myšlení. Ti úspěšní pak dostali příležitost inspirovat své kolegy a další učitele v inovačním přístupu v  rozvíjení informatického myšlení a výuce informatiky. Inovační přístupy tří finalistů zveřejňujeme i pro vás.

 

1. Jan Turoň pracoval na projektu:

Využití GitHubu ve výucestudent 4311775 1920

GitHub je otevřený server, který zjednodušuje kreativní spolupráci mezi učitelem a studentem a slouží k úpravám textu. Umožňuje učiteli sledovat, kdy reálně student s textem pracuje, prakticky znemožňuje ztrátu dat (např. přepsáním) a zaznamenává  postupnou práci studenta s textem a jeho dynamiku myšlenek.

Pro bližší pochopení, k čemu může být GitHub užitečný, poslouží video.


Tento projekt zve studenty SŠ, které GitHub alespoň trochu znají, aby jej představili učitelům na školách a naučili je používat  GitHub při výuce. 

Materiály ke stažení:

 

 

2. Peter Agh pracoval na projektu:

Piráti vyplouvají - cvičení a hry pro rozvoj informatického myšlení

Život piráta není snadný. Hledá a zapisuje cestu k pokladu, vybírá pro svou loď papouška tak, aby splnil různé podmínky, musí kódovat zprávu pomocí vlajek, či tajnou zprávu šifrovat. Při tom využívá koncepty a dovednosti informatického myšlení, byť bez počítače. Tento materiál tak nabízí cvičení mimo počítače („unplugged“) jako doplněk „klasických“ hodin programování a informatiky, s cílem zpestřit výuku a ukázat dané koncepty i v jiném kontextu.

Tento projekt lze využít při výuce informatiky žáků 3. nebo 4.tříd.

Materiály ke stažení:

Ukázka:

ITM Pirati cviceni 1v0 000005

 

3. Petra Boháčková: 

Cizincem ve městě - metodika pro učitele

V této aktivitě se žáci seznámí s blokovým programováním, vytvoří program a robota nechají projet s různými zastávkami městem. Aktivita je vhodná do hodin cizího jazyka a rozvíjí informatické myšlení v oblasti algoritmizace a programování. 

Hodí se pro druhý stupeň základních škol.

Podívejte se na prezentaci vzdělávacího materiálu Cizincem ve městě. 

Materiály ke stažení:

 

Sdílejte akci:

Nejnovější články přímo do vaší e-mailové schránky

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů