Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

flag en


Roboakademie, kurz výukové robotiky pro začátečníky, se uskutečnil počátkem listopadu v Poličce. Sešli se na něm učitelé základní a mateřské školy, lektoři kroužků informatiky a knihovníci. Zeptali jsme Ivany Preyové, ředitelky Základní školy v Krásné Lípě, proč se na Roboakademii vypravila a co si z ní odváží.

DSC 8794

Jak jste se o Roboakademii dověděla a čím vás zaujala?

Jako ředitelka školy vím, že je za minutu dvanáct – kvalitní výuka informatiky je nutnost. Když přišel kolega Kuba s tím, že se koná kurz s Hankou Šandovou, která je v tomto oboru top lektorkou, vůbec jsem se nerozmýšlela. Jedu s tebou, řekla jsem mu.

Bylo něco konkrétního, co jste se chtěla na Roboakademii naučit?

Chtěla jsem si udělat představu, jak by mohla robotika ve škole vypadat, a to na jednom místě a za pomoci lidí, kteří s tím mají zkušenosti. Považuji informatiku a polytechnickou výchovu za velice důležitou, ale nevěděla jsem, jak to uchopit a odkud začít s vybavováním školy. Líbila se mi myšlenka, že místo studování stovek papírů nebo internetových zdrojů si to všechno přijedu prohlédnout a dostanu k tomu kvalitní komentář.

DSC 8885

Nebylo by pro vás jednodušší poslat jenom kolegu informatikáře? Kurz se konal o víkendu a navíc v Poličce, takže jste museli z Krásné Lípy vyrazit kolem desáté ráno, abyste tu po páté byli. Stálo to za to?

Já jsem si v praxi ověřila, že když se dělají ve škole změny, musí do toho být ředitel aktivně zapojen. Proto jsem se rozhodla přijet osobně, co nejvíc informací získat přímo a pochopit, jak to funguje nebo může fungovat. A to se povedlo. Získala jsem přehled, co všechno se dá ve škole použít, vyzkoušela jsem si blokové programování, pochopila jsem, co je vhodné pro děti v mateřské škole a čím pokračovat na prvním a druhém stupni. Vím co koupit, v jakém množství, co je vhodnější pro dvojice a podobně.

DSC 8874

Struktura kurzu a témata, která se tu probírala, vám tedy vyhovovala?

Pro mě to bylo přesně to, co jsem v tuto chvíli potřebovala. Utvořila jsem si celkovou vizi, jakým způsobem to dělat. Velmi se mi líbí, jací se tady sešli různorodí lidé. Doteď jsme byli zvyklí, že se na kurzech setkáváme jen s učiteli. Ale tady je pestrost a z toho jsem nadšená. Bavíme se o jedné věci, ale každý ji uchopí z jiné strany, a to je velmi obohacující.

 

Doporučila byste Roboakademii ředitelům dalších základních škol?

Myslím si, že Roboakademie je ideální začátek pro každého. Viděli jsme množství různých stavebnic, ukázali si, jak se s tím pracuje, hodně si toho vyzkoušeli. Dostali jsme odpovědi na řadu dotazů. A když se bude dělat kurz zaměřený do hloubky na některou z těch platforem, co mě tu zaujaly, třeba na Arduino, ráda přijedu znovu.

Sdílejte akci:


Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů