Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookies. Informace, jak tyto stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie. Více informací. Rozumím Pro správné fungování webu si zapněte javascript.

Informatické myšlení

flag en

Na přelomu zimy a jara chystáme tři školení pro učitele. Neváhejte se přihlásit.  

 

1. Programování v jazyce Python

Datum: 13.3.2020 a 20.3.2020

Podrobnosti a přihlášení.

Dvoudenní školení Programování v jazyce Python je určeno učitelům informatiky středních škol, kteří mají chuť vyučovat programování, avšak se tohoto úkolu zároveň obávají. Během školení se učitelé seznámí s programováním v jazyce Python na úrovni, kterou vyžaduje nový RVP. Díky metodicky zaměřeným pasážím získají účastníci takové znalosti a dovednosti, aby mohli poradit svým žákům při výuce a případně odhalit chyby v žákovském řešení úloh obdobné obtížnosti.

Obsah školení je založen na učebnici programování v Pythonu, která je určena pro výuku programování na středních školách a která je zdarma dostupná na webu. Školení je vedeno Václavem Šimandlem, jedním z autorů této učebnice. Školení je určeno i pro učitele, kteří nemají žádné předchozí zkušenosti s programováním.

titulka

  

2. Základy programování na 1. stupni ZŠ

Datum: 20. 3. 2020

Cílová skupina: učitelé 1. stupně ZŠ.

Podrobnosti a přihlášení.

Cílem kurzu je poskytnout účastníkovi základní programovací dovednosti, které mu umožní orientovat se v blokově orientovaném programovacím prostředí Scratch natolik, aby byl schopen programovat na úrovni, kterou vyžaduje nový RVP pro oblast informatiky a ICT na 1. stupni ZŠ. Absolvent kurzu si udělá představu, co je to programování a algoritmizace, pozná základní příkazy jazyka Scratch a naučí se sestavovat scénáře (jednoduché programy) a číst programový kód na základní úrovni. Dalším cílem je rozvíjení informatického myšlení učitelů, používat při řešení problémů algoritmizaci, abstrakci, generalizaci. Absolvent bude schopen řešit jednoduché programovací úlohy a orientovat se v učebnici programování pro 1. stupeň ZŠ autorů Kalaš a Mayerová.

christopher gower m HRfLhgABo unsplash 

3. Informatika bez počítače a robotika na 2. stupni ZŠ

Datum: 10. 4. 2020

Cílová skupina: učitelé informatiky 2. stupně ZŠ.

Podrobnosti a přihlášení.

Nová informatika a především chystaná RVP z této vzdělávací oblasti pokrývají kromě programování řadu dalších tematických oblastí, jako je kódování textu a obrázků, modelování, informační systémy či práce s daty nebo robotika. Tato témata chceme učitelům představit na aktivitách pro žáky 2. stupně ZŠ. Účastníci si udělají představu o tom, jak vypadají informatické úlohy a jak obtížné je takové úlohy řešit.

V první části školení se budeme věnovat „informatice bez počítače“, tedy tématům, v nichž není nutné počítač používat, a která učitel najde v učebnici Berkiho a Drábkové. V druhé části si zkusíme postavit a naprogramovat robota ze stavebnice Lego Mindstorms, účastníci si udělají představu, jak může vypadat výuka podle učebnice Jakeš a kol.

ZS zaklady informatiky beta 000001lego 4504048 1920

 

Sdílejte akci:

Nejnovější články přímo do vaší e-mailové schránky

Zůstaňte v obraze


© Copyright 2018 Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Vyrobil Rexonix, corporate design Helena Jiskrová. Pravidla ochrany osobních údajů